Práce

Celé video ke shlédnutí zde.

 

Pomáháme lidem se zdravotním znevýhodněním, kteří potřebují pomoc při hledání práce. Naše služby jsou zdarma.

Na individuálních schůzkách Vám pomůžeme nalézt a udržet si práci. Schůzky jsou většinou jednou týdně nebo podle domluvy a probíhají v Rytmusu nebo ve městě Vašeho bydliště. Jednou za měsíc probíhají skupinová setkání - Job kluby, kde se probírají témata o práci.

 

Pomůžeme vám v těchto oblastech:

Jakou práci chcete dělat
  • Podle zájmů, vzdělání, Vašich zkušeností, dovedností, osobnostních rysů..
  • Můžete se jít podívat na pracoviště, kde pracují lidi v různých profesích
  • Můžete si práci vyzkoušet
Jak se hledá práce
  • Dozvíte se, kde je možné najít vhodnou nabídku práce(internet, úřad práce, výlohy obchodů..)
  • Vyhledat si inzeráty, na které chcete odpovědět
  • Vytvořit si životopis a motivační dopis
Oslovit zaměstnavatele
  • Naučíte se oslovit zaměstnavatele - telefonicky, emailem, osobně
  • Pomůžeme Vám připravit se na osobní schůzku
  • Domluvit si osobní pohovor
Pracovní pohovor
  • Zjistíte, jak udělat dobrý první dojem
  • Připravíte se na časté otázky zaměstnavatele
  • Dozvíte se, co si vzít sebou a jak se vhodně obléknout
Nástup do práce
  • Podpis pracovní smlouvy nebo dohody
  • Můžeme Vám pomoct dobře si práci zorganizovat
  • Dozvíte se, jaké máte práva a povinnosti v práci (chci si vzít dovolenou, jsem nemocný..)

Příklady dobré praxe:

Příběh slečny Anny

MAMKA SI NEDOKÁZALA PŘEDSTAVIT, ŽE BYCH MOHLA PRACOVAT

Slečna Anna se obrátila na Rytmus, protože si chtěla najít práci. Nebaví ji být doma a naopak je pro ní příjemné trávit čas mezi lidmi. „Mamka si nedokázala představit, že bych mohla pracovat, ale nechala rozhodnutí na mě a podporovala mě,“ říká slečna Anna. Pracovní konzultantka pomohla slečně Anně se sepsáním životopisu, s vyhledáváním inzerátů, s vytipováváním a oslovováním zaměstnavatelů, s doprovázením na pohovory. Po dvou měsících se úsilí vyplatilo a slečna Anna získala práci jako uklízečka v bance. Na pracovišti měla pracovní asistentku, která jí pomáhala vytvořit systém v činnostech a naučit se je dělat tak, aby byl zaměstnavatel spokojený. Brzy ale došla k názoru, že jí tato práce nevyhovuje, protože musí stihnout hodně činností v krátkém čase. Rozhodla se proto skončit a s pracovní konzultantkou hledat dál. Po vytipovávání, oslovování dalších zaměstnavatelů a absolvování dalších pohovorů se nakonec podařilo najít pro slečnu Annu práci v restauraci blízko jejího bydliště. Jejím hlavní úkolem je udržovat čistotu a pořádek venkovní zahrádky a také pomáhat v restauraci s tím, s čím je zrovna potřeba. Dochází tam každý všední den na dvě hodiny. Pracovní asistenci využila jen v začátcích, dokud nové prostředí pořádně nepoznala. Teď už pracuje zcela samostatně, a pokud potřebuje, obrací se na své kolegy. „Dát slečně Anně šanci a zaměstnat jí není přínosem jen pro ni, ale rozhodně i pro nás, ostatní zaměstnance,“ zhodnotila jedna z kolegyň. 

Sbalit příběh
Nahoru
Příběh paní MartyPomocná síla ve vegetariánské jídelně

Využívání služby:

1. 2. – 8. 6. 2011

Zaměstnání:

pracovní smlouva - pomocné kuchařské práce v projektu Alternativní jídelna v centru Chrudimi

Příběh:

Paní Marta žije v Domově sociálních služeb ve Slatiňanech a Rytmus Chrudim oslovila, protože chtěla změnit práci. Byla rozhodnutá, že chce pracovat jako pomocná síla v kuchyni.

Během schůzek s pracovní konzultantkou pracovala Marta na sestavování svého životopisu pomocí počítačového programu Stepping Stones, určeného pro lidi, kteří nečtou. Učila se, jak oslovovat zaměstnavatele, připravovala se na otázky, které jí může zaměstnavatel položit, ale také sdělovat svoje přání a rozhodovat se.

Když pracovníci nově otevírané alternativní jídelny oslovili Rytmus Chrudim o.p.s. s nabídkou zaměstnání pro lidi se zdravotním znevýhodněním, projevila Marta zájem o práci pomocné síly v kuchyni a zapojila se spolu s ostatními do výběrového řízení.

Po nástupu do práce pomohla Martě pracovní asistentka s trénováním cesty do práce a z práce, s obsluhou mobilního telefonu, s vyřízením vstupní lékařské prohlídky, pročtením pracovní smlouvy.

Marta v jídelně pracuje již čtvrtý měsíc. V práci krájí, strouhá, čistí zeleninu, ovoce a další potraviny, obsluhuje myčku, udržuje pořádek, v případě potřeby sama nabídne svou pomoc i při dalších činnostech. V práci je spokojená a nic by v ní nezměnila.

Paní Marečková, zaměstnavatelka: „S Martou nebyly v práci žádné problémy, bylo zřejmé, že má zkušenosti s prací v kuchyni. Jsme s ní spokojení.

Sbalit příběh
Nahoru
Příběh slečny MarkétyPomocná síla ve vegetariánské jídelně

Slečna Markéta začala spolupracovat s Rytmusem Chrudim, o.p.s. v lednu 2010. V této době nastoupila do tranzitního programu - TP (tj. služba, která je určena pro studenty v posledních ročnících praktických škol a středních odborných učilišť. TP pomáhá zvýšit studentům šance nastoupit ze školy přímo do práce).

V rámci TP si slečna Markéta vyzkoušela na praxi v domově s pečovatelskou službou v Hlinsku. Náplň této praxe byla pomoc pracovnicím v sociálních službách (nákup pro klienty, rozvoz obědů, úklid apod.).

Po ukončení praktické školy, chtěla Markéta nastoupit jako dobrovolnice v domově s pečovatelskou službou, což se však nepodařilo. (Slečna Markéta je v pěstounské péči, proto chce do 26let pracovat jako dobrovolnice – tedy bezplatně).

Společně se svojí pracovní konzultantkou začala Markéta hledat vhodné pracovní místo. Hlavní Markéty požadavek byl – práce s lidmi v Hlinsku a okolí. Během konce roku 2010 a první poloviny roku 2011 oslovila Markéta mateřské školy, kterým nabízela svoji pomoc. V této době začala také navštěvovat stacionář Motýl v Hlinsku, ve kterém začala působit také jako dobrovolnice 1x týdně (pomoc klientům při oblékání, na procházkách, vytváření didaktických materiálů apod.).

V červenci 2011 se Markétě a její pracovní konzultantce podařilo navázat spolupráci s Jídelnou MANDALA.

Do jídelny chodí Markéta pomáhat každý den od 11 do 13hodin s mytím nádobí a uklízení stolů po hostech.

Až bude Markétě 26 a bude si moct hledat práci za peníze, může nabídnout zaměstnavateli zkušenosti z dobrovolnické práce.

Sbalit příběh
Nahoru
Příběh slečny Ireny

Přes týden žije v Domově sociálních služeb ve Slatiňanech a na víkendy jezdí za svou rodinou.

Ráda tančí, zpívá, nadšeně vystupuje na besídkách. Ráda poznává nové lidi.

V DSS Irena pomáhá s vařením a úklidem domu, kde bydlí.

Z důvodu zdravotního Postižení (mentální retardace) pobírá Irena plný invalidní důchod.

Irena si přála najít placenou práci a oslovila za pomoci rodičů a DSS o.s. Rytmus.

Nejdříve pracovala Irena přímo v Rytmusu, jednalo se o úklid kanceláří. Po osmi měsících skončil pracovní poměr na dobu určitou a Irena začala s pracovní konzultantkou hledat práci novou. 

Irena si přála najít práci, kterou se zvládne naučit a kde bude potkávat hodně lidí.

Se svojí pracovní konzultantkou se učila, co to znamená pracovat, kde práci hledat, jak napsat životopis, jak jednat se zaměstnavatelem.

Od května 2007 pracuje Irena 2 hodiny denně ve firmě, kde uklízí kanceláře. Irena je zodpovědná za úklid kanceláří, chodby, schodů, za čistotu vstupních prostor a toalet.

Irena se práci učila s pracovní konzultantkou, která s Irenou první měsíc denně chodila do práce.

Nejprve se Irena naučila cestu ze zastávky do firmy, zároveň se postupně osamostatňovala i při samotném úklidu a seznamovala se se zaměstnanci firmy.

Nyní je Irena v práci zcela samostatná. 

V práci je velmi spokojená a ráda by tam zůstala i v budoucnu.

Každý den Irena potkává v prostorách firmy lidi, kteří tam chodí na jednání a za to je také moc ráda.

Sbalit příběh
Nahoru
Příběh pana VáclavaPekař

Jmenuji se Vašek Sojma, do Rytmusu jsem přišel na doporučení paní Moniky Novotné z Pestalozzi. V Rytmusu jsem se registroval, čekací doba byla dva měsíce. Našim cílem bylo hledat práci a podávat inzeráty. Každý týden jsem měl konzultaci. Jednou za tři měsíce jsme psali individuální plán, s pracovní konzultantkou jsme napsali životopis. Pravidelně jsem chodil na job klub. Sám jsem doma koukal na inzeráty, dokonce jsem sám na inzeráty volal. Z Rytmusu semnou chodili na pohovory. Odpovídal jsem na hodně inzerátů a hodněkrát jsem byl na pohovoru, ale pořád se mi nedařilo najít práci. Jeden den se mi ozvala paní z Pardubic, která viděla můj inzerát na pekaře na internetu. Pozvala mě na pohovor, doprovodila mě paní Kombercová z Rytmusu. Domluvili mi vyzkoušení práce v Chrudimi u paní Šťastné v Kruhu zdraví. Tam mi řekli, že jestli chci chodit do práce, dají mi dohodu o provedení práce. Navíc napsali projekt mě na míru a na pekařinu, který vyšel a v březnu budu mít práci na smlouvu. Kolektiv v práci je moc hodný, hodně mi pomáhají s přípravou pečení buchet. Když si v práci nevím rady, potřebuji pomoc, domluvíme konzultaci s Rytmusem a paní Šťastnou. Jsem hodně moc spokojený a doporučuji, kdo nemůže najít práci, tak ať se obrátí na Rytmus Chrudim.

Sbalit příběh
Nahoru
Příběh paní Ludmilypomocná síla v kuchyni

Můj příběh

Do Rytmusu chodím už rok. Hledaly jsme práci. Chtěla jsem chodit do kuchyně nebo uklízet nebo pracovat na zahradě. Hledala jsem na počítači. Napsala jsem životopis na schůzce v Rytmusu na počítači. Učila jsem se na pohovor s pracovní konzultantkou. Jela jsem do Linhartic na pohovor s pracovní konzultantkou. Nevzali mě. Jela jsem do Litomyšle na druhý pohovor s pracovní konzultantkou. Tam mě vzali. Od 23. 9. 2013 dělám v kuchyni jako pracovnice. Dělaly jsme v Rytmusu rizikový plán a cedulky do práce. Z Rytmusu mi volají nebo já zavolám pracovní konzultantce. V Litomyšli se mi líbí.

Sbalit příběh
Nahoru
Příběh slečny Kristýny

LIDÉ OKOLO MĚ BYLI PLNÍ OBAV

Podařilo se pro mě domluvit práci v jídelně v Chrudimi. Přála jsem si pracovat v kuchyni jako pomocná síla. Moje první zaměstnání bylo po škole.  S tím byla spojena další výzva: samostatné cestování do práce. Když jsem chodila do školy, bylo to tak, že byl zajištěn svoz autobusem přímo od domu k domu. Já i lidé okolo mě jsme byli plní obav, jestli to zvládnu. Z Rytmusu mi pomohli vybrat a trénovat kudy chodit, aby se to dobře pamatovalo a bylo to pro mě bezpečné. Bylo pro mě důležité cítit podporu.  Po několika nácvicích jsem se cítila jistá a doprovod nepotřebovala.  Za několik týdnů jsem se přestěhovala a bylo potřeba se naučit novou cestu. Díky předchozí zkušenosti už jsem nebyla z toho tak nervózní a šlo to rychle.

Sbalit příběh
Nahoru
Příběh paní Jaroslavy

Paní Jaroslava bydlí ve stacionáři v Ústí nad Orlicí. Naši službu využívá od června 2013. Rytmus Chrudim oslovila proto, že si chtěla najít práci.

Během schůzek s pracovní konzultantkou si napsala životopis a motivační dopis. Naučila se vyhledávat inzeráty na internetu. Vyzkoušela si, jak oslovit zaměstnavatele emailem, telefonicky i osobně. Pravidelně se účastnila job klubů, na kterých spolu s ostatními uživateli řešila různá témata týkající se práce.

Po čtyřech měsících spolupráce oslovila firma Qanto Letohrad pracovníky Rytmusu Chrudim s nabídkou práce pro lidi se zdravotním znevýhodněním. Hledali uklízečku, ale nedařilo se jim najít někoho vhodného. Paní Jaroslavě se tak otevřela příležitost nového zaměstnání.

Pracovní konzultantka šla s paní Jaroslavou na pohovor, kde se již domluvil termín nástupu do práce. Po nástupu do práce pomohla pracovní asistentka paní Jaroslavě s pracovní smlouvou a formuláři, které bylo třeba vyřídit na úřadech. Prvních pár dnů jí byla oporou na pracovišti, kdyby paní Jaroslava potřebovala s něčím poradit. Práce ji šla velice dobře a zaučila se velmi rychle.

Nyní je paní Jaroslava v práci čtvrtým měsícem.  Myje police, kontroluje data spotřeby u potravin, otírá zaprášené zboží a rovná je do regálů. Pracuje od pondělí do pátku na čtyři hodiny. V práci je spokojená.

Sbalit příběh
Nahoru

Potřebujete více informací?

Jsme na telefonu 777 222 139
nebo pište na chrudim@rytmusvychod.cz

Nahoru Zpět